شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳
گیاهی ترین AnzanDigital فروشگاه
خانه / اخبار / یکی از راه های رفع اضطراب…

یکی از راه های رفع اضطراب…

حضرت آیت الله وحید خراسانی: یکی از راه های رفع اضطراب، توسل به اهل بیت (ع) و ارتباط قلبی با امام زمان (عج) است

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) – حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در پاسخ به پرسشی بیان داشتند: یکى از راههاى بسیار مؤثّر در رفع اضطراب و نگرانى ها، توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و ارتباط قلبى با امام زمان (عجل الله فرجه) است.

به گزارش شفقنا، حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی در پاسخ سئوالی مبنی بر معالجه افسردگی و اضطراب، خواندن قرآن،توسل به اهل بیت (ع) و امام زمان(عج) را بهترین راه درمان افسردگی و اضطراب عنوان کرد.

متن کامل پرسش و پاسخ  به شرح ذیل است:

سئوال: با سلام مدّتی است احساس وحشت و اضطراب نسبت به زندگی بعد از مرگ و عالم برزخ دارم به طوری که دچار افسردگی شده ام و هیچ انگیزه ای برای زندگی کردن ندارم با آنکه تاکنون گناه کبیره‌ای انجام نداده‌ام و سعی کرده ام واجبات خود را انجام دهم اما به صورت شدید دچار احساس پوچی و اضطراب گذرا می شوم به طوری که از خودم وحشت می کنم و احساس می‌کنم روح از بدنم در حال جدا شدن است لطفاً برای ایجاد انگیزه و افزایش امید به زندگی عالم پس از مرگ، مرا راهنمایی کنید؟

جواب: نفس مرگ و قبر و برزخ و قیامت نباید موجب نگرانى شود بله انسان بایستى نسبت به اعمال خود که تأثیر مستقیم در زندگى پس از مرگ داشته مراقبت کامل نماید و تکالیف خود را به نحو احسن انجام داده و از گناهان پرهیز کرده و به فضل الهى امیدوار باشد زیرا رحمت الهى بر غضب او سبقت گرفته و نسبت به بندگان مؤمن خود از همه مهربانتر بوده و معامله اى مى نماید که به ذهن خطور نمى کند و انسان انتظار این مقدار پاداش را ندارد.
البته باید توجه داشت که خداوند متعال از بندگانش در هر سنّى که هستند وظائفى مى خواهد و در مورد جوانان در شریعت اسلام بر فعالیّت و تحرّک مثبت و پر نمودن اوقات فراغت با کارهاى مثبت تأکید فراوان شده است از جمله خواندن قرآن در اوقات فراغت و مطالعه در تحکیم اصول دین و احکام و اخلاق و خدمت به نزدیکان و خلق خداوند.
و همچنین یکى از راههاى بسیار مؤثّر در رفع اضطراب و نگرانى ها توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و ارتباط قلبى با امام زمان (عجل الله فرجه) است و سعى نماید زندگى خود را به گونه اى برنامه ریزى نماید که مطمئنّ باشد امام (ع) از برنامه هایش راضى بوده و او را مورد لطف و عنایت خود قرار داده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حضرت ایت الله العظمی وحید خراسانی

درباره امیدواران